mandag 25. februar 2008

E-diktet - eit flott prosjekt

Østfold fylkesbibliotek har saman med Norske barne- og ungdomsbokforfattere sett i gang prosjektet e-diktet, som sender eit nyskrive dikt for barn på e-post ein gong i veka til alle interesserte. Eit fantastisk tiltak, tykkjer no eg! Les meir eller meld deg på her. Tek med e-dikt nr. 3-08, skrive av Gro Dahle:



HVA GJØR ORDENE?

Hva holder ordene på med
når ingen leser dem?
Sover de?
Venter de?
Ligger de bare
på arket
og lytter?
Håper?
Lengter?
Hva driver ordene med
i bokmørket
når boka er stengt?
Når boka står i hylla
mellom andre bøker
og klemmer permene sine sammen,
hva gjør ordene da?
Hva tenker ordene på?

Hva gjør du
når ingen ser deg?

3 kommentarer:

Astri Ulland sa...

Når ingen ser meg...legger jeg f.eks. inn en hilsen her!

Men det krever dobbeltinnlogging...

Tove sa...

Kva meiner du?

Astri Ulland sa...

Selv om jeg allrede er innlogget (google)når jeg vil kommentere hos deg, må jeg legge inn brukernavn og passord for å få kommentar registrert. Det er faktisk en ganske brysom terskel, for meg!